*ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟ
Με δεδομένο ότι η χρήση των μηχανών αναζήτησης και των μέσων κοινωνικής δικτύωσης είναι δωρεάν και για το κοινό αλλά και για τις εταιρείες, είναι φυσιολογικό να αναρωτηθείτε αν είναι σκόπιμο να επενδύετε και σε διαφημιστικές καμπάνιες επί πληρωμή (paid media).
Στο τέλος της ημέρας, γιατί να αγοράσετε όλη την αγελάδα όταν το γάλα είναι δωρεάν; Αλλά τι συμβαίνει όταν κανείς δεν πίνει το δωρεάν γάλα σας επειδή είναι στο τέρμα κάτω ράφι;
Φυσικά και ο οποιοσδήποτε δωρεάν τρόπος θα μπορούσε να επωφεληθεί η επιχείρηση σας είναι πάντα καλοδεχούμενος. Το digital marketing για αρκετό καιρό έχει καθιερωθεί ως ένα ‘μέτωπο’ που η σκληρή δουλειά φέρνει αποτελέσματα χωρίς να είναι απαραίτητη η αξιοσημείωτη επένδυση κεφαλαίου, αλλά αυτό δεν ισχύει πλέον..
Υπάρχουν 3 τρόποι προώθησης μέσω του ψηφιακού marketing, τα paid media (προβολή μέσω χορηγούμενων διαφημίσεων – επι πληρωμή όπως Google Ads, Meta Ads κ.ά.), τα earned media (προβολή από τρίτους, όπως bloggers, άρθρα, κριτικές κ.ά.) και τα owned media (οργανική προβολή μέσω στοιχείων που ανήκουν στην επιχείρηση, όπως website, social media λογαριασμοί, newsletter κ.ά.).
Ενώ χρειάζονται όλα για μια επιτυχημένη digital marketing στρατηγική, τα paid media έχουν συνήθως τις περισσότερες προκλήσεις, ρίσκο αλλά και συγχρόνως αποτελέσματα..!
Τα Οργανικά Αποτελέσματα Έχουν Μέλλον;
Τα οργανικά αποτελέσματα έχουν δεχθεί μεγάλο πλήγμα. Όλα ξεκίνησαν όταν το Facebook τροποποίησε τον βασικό αλγόριθμο που ορίζει τον τρόπο που προβάλλονται οι αναρτήσεις (posts) στις οθόνες των χρηστών, ώστε να μην δίνει πλέον προτεραιότητα στις πιο πρόσφατες αναρτήσεις των φίλων/σελίδων που ακολουθείτε, αλλά στις χορηγούμενες-πληρωμένες διαφημίσεις κ.ά. Φυσικά, η αλλαγή αυτή υιοθετήθηκε σύντομα και από το Instagram, και με δεδομένο ότι πρόκειται για τα 2 μεγαλύτερα ψηφιακά κανάλια που αμέτρητοι άνθρωποι και εταιρείες βασίζονταν για οργανικά αποτελέσματα, το πλήγμα ήταν και είναι μεγάλο.
Επίσης, έχει δημιουργηθεί ένα μοτίβο με την εμφάνιση νέων μέσων κοινωνικής δικτύωσης με αρχικά καλύτερα οργανικά αποτελέσματα, μόνο έως ότου μαζέψουν αρκετούς χρήστες και εφαρμόσουν και αυτοί αντίστοιχους αλγορίθμους. Το συμπέρασμα είναι ένα, όλα καταλήγουν στα έσοδα, και εσείς πρέπει να αναλογιστείτε, έχετε την πολυτέλεια να παραβλέψετε τα paid media και να βασίσετε την ψηφιακή παρουσία της επιχείρησης σας σε οργανικά αποτελέσματα που δεν βλέπει κανείς..;
Όσον αφορά τις μηχανές αναζήτησης (όπως Google, Bing κλπ.), το SEO εξακολουθεί να είναι το κύριο όπλο στην μάχη για οργανικά αποτελέσματα και η οργανική κατάταξη εξακολουθεί να υπάρχει και να παίζει σημαντικό ρόλο στην εικόνα μιας εταιρείας. Παρόλα αυτά, η μάχη για τις υψηλές θέσεις στα Αποτελέσματα Αναζήτησης (SERPs) είναι μια χρονοβόρα διαδικασία με συνήθως, ανάλογα τη φύση της εταιρείας, ασφυκτικό και συνεχή ανταγωνισμό, ενώ παράλληλα η Google τοποθετεί αρκετές χορηγούμενες διαφημίσεις πάνω από τα οργανικά αποτελέσματα δίνοντας τους και εδώ προτεραιότητα.
Δεν Είναι Ενοχλητικές Οι Χορηγούμενες Διαφημίσεις;
Πολλοί άνθρωποι έχουν δηλώσει στο παρελθόν ενοχλημένοι από διαφημίσεις που εμποδίζουν/καθυστερούν την φόρτωση μιας σελίδας (pop-up ads), που τους προβάλλουν ένα προϊόν που έχουν ήδη αγοράσει (remarketing ads) αλλά και από ‘αδιάφορες’ διαφημίσεις που δεν ευθυγραμμίζονται με τις ανάγκες ή το σκεπτικό τους.
Τις περισσότερες φορές χορηγούμενες διαφημίσεις παραβλέπονται απλά και μόνο λόγω του ότι το μέτριο περιεχόμενο τους δεν είναι αρκετά καλό ώστε να μην θεωρούνται ενοχλητικές..
Υπάρχει Σωστός Τρόπος Να Τρέχεις Paid Media;
Φυσικά. Με λίγα λόγια, τα paid media απαιτούν την παρακάτω προσέγγιση:
- Το content marketing είναι βασιλιάς. Το περιεχόμενο των διαφημίσεων πρέπει να ενθουσιάζει και να είναι υψηλής ποιότητας κάθε φορά.
- Οι διαφημίσεις πρέπει να προκαλούν θετική αλληλεπίδραση και όχι να ‘εισβάλλουν’ στον κόσμο του καταναλωτή.
- Οι χορηγούμενες καμπάνιες στα αποτελέσματα των μηχανών αναζήτησης είναι must για την αύξηση της επισκεψιμότητας.
- Όλα τα social media ads πρέπει να στοχεύουν πάντα στην προώθηση περιεχομένου και όχι στην πώληση προϊόντος.
Το τελικό συμπέρασμα είναι πως χρειάζεστε paid media για πετυχημένο marketing για τους παραπάνω λόγους, αλλά και επειδή πολύ απλά αν επιλέξετε να τα αγνοήσετε τότε ο ανταγωνισμός θα σας προσπεράσει και θα μαγνητίσει όλο το ενδιαφέρον του κοινού σας.
Στον κόσμο του marketing δεν έχει κανείς την πολυτέλεια να περιμένει μια τάση να επανέλθει ή το κάτι καινούργιο, πρέπει να ακολουθεί το ‘ρεύμα’ της εποχής αλλά και να βρίσκει πάντα τον τρόπο να ξεχωρίζει.