Μια Σταθερή Παρουσία Στα Social Media Κάνει Τη Διαφορά

09|08|2023
09|08|2023 monochrome00

Μια Σταθερή Παρουσία Στα Social Media Κάνει Τη Διαφορά

About
About

*ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟ

Όλοι μας προτιμάμε brands που είναι αξιόπιστα και προσδίδουν μια αίσθηση οικειότητας. Τέτοια χαρακτηριστικά τις περισσότερες φορές κάνουν την εμφάνιση τους στους καταναλωτές πολύ πριν πραγματοποιήσουν την πρώτη τους συναλλαγή με ένα brand και γίνουν πελάτες τους.

Όλα ξεκινάνε από τις πρώτες εντυπώσεις που δημιουργούνται μέσω των ψηφιακών καναλιών που αξιοποιεί μια εταιρεία.

Το στοιχείο της ‘σταθερότητας’ (consistency) παίζει καταλυτικό ρόλο αφού προκειμένου ένα brand να εδραιωθεί θα πρέπει στην πορεία να δείξει σταθερό πρόσωπο σε ό,τι κανάλι επιλέξει να προβληθεί. Όσο σημαντική είναι η σταθερότητα σε ό,τι αφορά τα προϊόντα και τις υπηρεσίες που παρέχει μια εταιρεία, τόσο σημαντική είναι και στο digital marketing, όπου μερίδα του λέοντος κατέχουν οι social media εταιρικοί λογαριασμοί σας.

Εάν η παρουσία της εταιρείας σας στα social media δεν αποπνέει σταθερότητα ή θεωρείτε πως δεν είναι κάτι το σημαντικό, συνεχίστε σίγουρα να διαβάζετε!

Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΗΣ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ

Γιατί κατά τη γνώμη μας η σταθερή παρουσία στα social media είναι τόσο σημαντική; Έχει να κάνει κυρίως με το στοιχείο της σαφήνειας αλλά και την έλλειψη σύγχυσης.

Το διαδίκτυο είναι πλέον ένα πολυάσχολο μέρος. Υπάρχουν αμέτρητα πράγματα να εξερευνήσετε από διασκέδαση και παιχνίδια έως νέα, πληροφορίες και κοινωνική αλληλεπίδραση. Μέσα σε όλα αυτά προσπαθούν και οι εταιρείες να πουλήσουν τα προϊόντα τους και να παρέχουν τις υπηρεσίες τους, κάποιες με επιτυχία, κάποιες χωρίς.

Κάτι που όλες οι πετυχημένες εταιρείες κάνουν είναι να αναδεικνύουν τον ευατό τους διατηρώντας κοινή γραμμή και σταθερό πρόσωπο σε κάθε κανάλι και στιγμή ώστε να γίνονται εύκολα αναγνωρίσιμοι στο κοινό.

Για παράδειγμα, ταξιδεύετε βράδυ με το αμάξι σας και πεινάτε, βλέπετε ένα μεγάλο έντονο κίτρινο σήμα “M” και αυτομάτως γνωρίζετε πως πλησιάζετε σε ένα κατάστημα McDonalds’s. Γνωρίζετε ήδη τι είδος φαγητού θα βρείτε εκεί και συνεπώς ασχέτως με το αν σας αρέσουν τα McDonald’s γενικότερα ή όχι, είναι γεγονός πως η ταυτότητα του brand τους (brand identity) είναι ξεκάθαρη και αναγνωρίσιμη και αυτό έχει συμβάλει σημαντικά στην επιτυχία τους.

Τώρα φανταστείτε τα McDonald’s να σερβίρουν διαφορετικά είδη φαγητού σε κάθε κατάστημα.. Τι θα συνέβαινε; Τι θα συνέβαινε αν κάποια καταστήματα ήταν μόνο ανοικτά για πρωινό και άλλα μόνο για δείπνο; Τι θα συνέβαινε αν έπρεπε πάντα να περιμένετε για να κάτσετε και δεν υπήρχε το Drive Thru; Η καθεμία από αυτές τις καταστάσεις θα προσέδιδε μια έλλειψη σταθερότητας. Εάν αυτό συνέχιζε να συμβαίνει τότε το κοινό δεν θα ήξερε τι να προσδοκά την στιγμή που βλέπει αυτό το μεγάλο έντονο κίτρινο σήμα “M” και το ίδιο ακριβώς σκεπτικό ισχύει και για την εταιρεία σας στο internet.

Πρέπει να τηρείτε μια αυστηρά κοινή γραμμή και ένα συνολικά σταθερό πρόσωπο σε ό,τι ψηφιακό κανάλι προβληθείτε, κυρίως στα προφίλ σας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ώστε το κοινό σας να έχει μια ξεκάθαρη άποψη για το ποιοι είστε και τι προσφέρετε/παρέχετε.
TIPS ΓΙΑ ΜΙΑ ΣΤΑΘΕΡΗ SOCIAL MEDIA ΠΑΡΟΥΣΙΑ

Γιατί όμως επικεντρωνόμαστε κυρίως στα social media..; Αυτό οφείλεται στο ότι σε αυτά εντοπίζουμε τα περισσότερα προβλήματα ‘μη σταθερότητας’ (inconsistency) σε σύγκριση με άλλα κανάλια.

Οι περισσότερες εταιρείες είναι καλές στο να εφαρμόζουν στοιχεία της ταυτότητας που επιθυμούν στον χώρο εργασίας και ίσως στο website τους με συγκεκριμένες επιλογές logos, χρωμάτων, γραμματοσειρών κ.α. Συχνά όμως στα social media προφίλ τους παρατηρείται το κάθε κανάλι να έχει μια δική του προσωπικότητα! Ίσως δεν έχει οριστεί μια κοινή social media στρατηγική, ίσως διαφορετικά άτομα διαχειρίζονται το ένα social media κανάλι και διαφορετικά τα άλλα, ή ίσως έχει να κάνει με το ποιο είναι το κάθε κανάλι και αυτός/ή που το διαχειρίζεται θεωρεί πως πρέπει να κάνει κάτι διαφορετικά.

Ασχέτως της αιτίας που συμβαίνει αυτό, η ουσία είναι πως πρέπει να αποπνέετε σταθερότητα αρχικά στα παρακάτω:

  • Φωνή – Είστε χαλαροί; Είστε σοβαροί; Χρησιμοποιείτε το ‘εμείς’ στις απαντήσεις σας; Όπως μιλάτε στα emails και newsletters σας έτσι πρέπει να μιλάτε και στα social media. Όταν η εταιρεία σας μιλάει, ασχέτως καναλιού, πρέπει πάντα να ακούγεται σαν να μιλάει το ίδιο άτομο.
  • Απάντηση – Όταν απαντάτε σε μηνύματα ή σχόλια πρέπει πάντα να ακούγεστε το ίδιο. Δεν απαντάτε αλλιώς στο Facebook και αλλιώς στο LinkedIn.
  • Εμφάνιση – Χρώματα, γραμματοσειρές, banners και στυλ εικόνων που χρησιμοποιούνται, όπως και οι φράσεις taglines, πρέπει όλα να σχετίζονται με το brand σας και να έχουν κοινή γραμμή. Το logo σας, η παλέττα χρωμάτων που επιλέξατε όπως και το ξεχωριστό tagline σας πρέπει να υπάρχουν παντού.
  • Ανανέωση – Όλοι οι social media λογαριασμοί σας θέλουν συνεχή αγάπη και ανανέωση, εάν θέλετε να αναπτυχθούν και να έχουν νόημα ύπαρξης. Η ανανέωση (ανάρτηση posts/stories με σταθερό ρυθμό κλπ.) είναι ίσως το πιο σημαντικό κομμάτι που χρήζει σταθερότητας.
  • Ερέθισμα – Το κοινό ακολουθεί ότι τους αρέσει και βρίσκουν ενδιαφέρον. Αυτό σημαίνει πως πρέπει πάντα να παρέχετε τα κατάλληλα ερεθίσματα για να είστε και να παραμένετε ενδιαφέρον και να κάνετε το κοινό να σχετίζεται μαζί σας. Είναι σίγουρο πως ανά καιρούς κάνετε και εσείς unfollow brands που ακολουθούσατε αλλά βρίσκετε πλέον αδιάφορα ή θεωρείτε πως δεν σας παρέχουν καμία αξία. Μην είστε μια εταιρεία που κάνουν unfollow!
Σε περίπτωση που χρειάζεστε υπηρεσίες digital marketing για την εταιρεία σας, το νέο σας startup ή την freelancing καριέρα σας ως ελεύθερος επαγγελματίας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας μέσω τηλεφώνου στο (+30) 2310 925999, μέσω email στο info@friendsconsulting.gr ή απλά συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας μας και θα σας καλέσουμε το συντομότερο δυνατόν.

Σχετικά άρθρα.

Contact

Have a project in mind?
Tell us everything.

Contact
Contact

(+30) 2310 925999

info@friendsconsulting.gr

Φόρμα Επικοινωνίας

Δευ-Παρ 10:00-18:00

GR Office:

Τάκη Οικονομίδη 10, 55131,
Θεσσαλονίκη

ΟΡΟΙ & ΑΠΟΡΡΗΤΟ

ΕΡΓΑΣΤΕΙΤΕ ΜΑΖΙ ΜΑΣ

@2023 FRIENDS CONSULTING

Contact
error: