*ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟ
Σήμερα, περισσότερο από ποτέ, τα online κανάλια διαφήμισης αποτελούν μονόδρομο για τις επιχειρήσεις στην προσπάθεια τους να προσελκύσουν, να πείσουν και να αποκτήσουν νέους πελάτες. Η ψηφιακή ψυχαγωγία και η ‘κατανάλωση’ περιεχομένου έχει σπάσει κάθε ρεκόρ.
Είναι γεγονός πως πολλές επιχειρήσεις και διαφημιζόμενοι δυσκολεύονται να εντοπίσουν τις ανάγκες και προτιμήσεις περιεχομένου του κοινού τους με αποτέλεσμα να προσπαθούν να συνδεθούν μαζί του ανεπιτυχώς. Παράλληλα, η υπερβολική έκθεση των καταναλωτών σε κάθε είδος διαφημιστικού περιεχομένου τους έχει δημιουργήσει μια αναμενόμενη ‘ανοσία’ και την τάση να χάνουν πολύ γρήγορα το ενδιαφέρον τους.
Σύμφωνα με πρόσφατες μελέτες, οι καταναλωτές παρουσιάζουν κάποιες κοινές προτιμήσεις για το περιεχόμενο που προτιμούν και εκτιμούν, ασχέτως καναλιού και φύσης της διαφήμισης.
Οι καταναλωτές προτιμούν διαφημίσεις με χιούμορ
Ο κάθε άνθρωπος αγαπάει να χαμογελάει. Οι καταναλωτές εκτιμούν το χιούμορ των brands γιατί αποτελεί ένα διάλειμμα από την καθημερινότητα τους. Το γέλιο/χαμόγελο μπορεί να δημιουργήσει μια όμορφη στιγμή και είναι αποδεδειγμένο πως ένα brand μπορεί να επωφεληθεί αν ταυτιστεί με αυτού του είδους το συναίσθημα.
Οι καταναλωτές θέλουν να μαθαίνουν και να ταυτίζονται με το προϊόν/υπηρεσία σας
Επιτυχημένη είναι η διαφήμιση που το κοινό ταυτίζεται μαζί της και ενημερώνεται με τις απαραίτητες πληροφορίες για το προϊόν/υπηρεσία που προωθείται. Σχεδόν το 50% των καταναλωτών το θεωρεί ως το πιο σημαντικό κριτήριο όσον αφορά την επιτυχία μιας διαφήμισης. Για να επιτευχθεί η πολύτιμη σύνδεση με το κοινό θα πρέπει όσα περισσότερα μαθαίνει κάποιος/α για το προϊόν/υπηρεσία, τόσο περισσότερο να νιώθει οικειότητα και ταύτιση.
Οι διαφημίσεις που σχετίζονται με τρόφιμα και ποτά είναι οι αγαπημένες όλων των καταναλωτών
Το 80% των καταναλωτών προτιμάει οποιαδήποτε διαφήμιση σχετίζεται με το φαγητό και το ποτό, όπως προϊόντα τροφίμων/ποτών, εστιατόρια κλπ. Ο λόγος που συμβαίνει αυτό είναι επειδή η συγκεκριμένη κατηγορία βασίζεται στην πιο σημαντική ανάγκη του ανθρώπου, την ανάγκη για τροφή. Ποιος θα έλεγε όχι σε μια διαφήμιση με ένα ζουμερό burger ή μια μακαρονάδα γεμάτη κασέρι που στάζει…;
Οι διαφημίσεις τεχνολογικού και αθλητικού χαρακτήρα είναι οι αγαπημένες του αντρικού κοινού
Παρά τις μεγάλες αλλαγές και εξελίξεις στη σημερινή κοινωνία τα φυλετικά στερεότυπα παραμένουν ισχυρά όσον αφορά τον κόσμο του marketing, τουλάχιστον προς το παρόν. Οι καταναλωτές προτιμούν τις διαφημίσεις που σχετίζονται με τα ενδιαφέροντα τους, συνεπώς, το γεγονός πως 49% των αντρών καταναλωτών προτιμούν διαφημίσεις τεχνολογικού και αθλητικού χαρακτήρα δεν αποτελεί έκπληξη σε καμία περίπτωση. Ως αποτέλεσμα, brands αυτών των κλάδων δημιουργούν διαφημίσεις που απευθύνονται κυρίως στο αντρικό κοινό.
Οι διαφημίσεις που σχετίζονται με μόδα, ομορφιά και ταξίδια είναι οι αγαπημένες του γυναικείου κοινού
Αντιστοίχως, οι διαφημίσεις μόδας και ομορφιάς παρέχουν έμπνευση στις περισσότερες γυναίκες (69%) οι οποίες προσπαθούν να ταυτιστούν με τα μοντέλα των διαφημίσεων. Πρόκειται για κατηγορίες και brands με ‘πάθος’, που αγγίζουν και επηρεάζουν τον εσωτερικό κόσμο του γυναικείου κοινού. Παράλληλα, οι διαφημίσεις ταξιδιωτικού χαρακτήρα και αναψυχής ‘ταξιδεύουν’ το κοινό σε ένα μέρος ή μια ιδέα, και συνεπώς παρέχουν μια απόδραση από την καθημερινότητα του. Αν και μικρότερη η διαφορά, 43%-54%, το γυναικείο κοινό έχει μεγαλύτερη προτίμηση και σε αυτή την κατηγορία.
Το Facebook είναι το προτιμώμενο ψηφιακό κανάλι διαφήμισης των καταναλωτών παγκοσμίως
Σε παγκόσμια κλίμακα, οι καταναλωτές προτιμούν να βλέπουν διαφημίσεις στο Facebook (36%), ενώ πολλές εταιρείες το θεωρούν ως το πιο αποδοτικό ψηφιακό διαφημιστικό κανάλι τους. Αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της δυνατότητας στόχευσης κοινού με μεγαλύτερη ακρίβεια συγκριτικά με άλλα κανάλια. Συνεπώς, οι εταιρείες αλληλεπιδρούν με καταναλωτές που είναι πιο πιθανό να γίνουν πελάτες, ενώ οι καταναλωτές βλέπουν διαφημίσεις που είναι πιο πιθανό να τους ενδιαφέρουν.
Οι καταναλωτές πολλές φορές δεν εκτιμούν το Remarketing
Είναι πολύ λεπτή η γραμμή που χωρίζει μια ουσιαστική και καλοδεχούμενη retargeted διαφήμιση (οι διαφημίσεις που σας ακολουθούν αφότου επισκεφτείτε έναν ιστότοπο κλπ.) με την διαφήμιση που ‘ενοχλεί’ τον καταναλωτή. Πολλοί θεωρούν πως το remarketing έχει τα όρια του και αν δεν γίνει με τρόπο νιώθουν πως απειλείται η ιδιωτικότητα τους.