3 Tips Για Την Συνεχώς Μεταβαλλόμενη Καταναλωτική Συμπεριφορά

17|02|2022
Posted in Editorial
17|02|2022 monochrome00

3 Tips Για Την Συνεχώς Μεταβαλλόμενη Καταναλωτική Συμπεριφορά

*ΕΝΗΜΕΡΩΜΕΝΟ

Ο ψηφιακός κόσμος δεν ήταν ποτέ ξανά όσο ανταγωνιστικός είναι αυτή τη στιγμή, με το μεγαλύτερο ποσοστό των καταναλωτών να επιλέγουν αποκλειστικά ψηφιακά κανάλια πωλήσεων για τις αγορές τους, είτε με απευθείας online αγορές ή επισκέψεις σε φυσικούς χώρους επιχειρήσεων, που όμως οδηγήθηκαν μέσα από κάποιο ψηφιακό μέσο.

Οι περισσότερες επιχειρήσεις αλλά και ελεύθεροι επαγγελματίες, σε όλους τους κλάδους, έχουν αποδεχτεί τη νέα πραγματικότητα και ξεχωρίζουν την ψηφιακή στρατηγική τους ως έναν από τους πιο σημαντικούς παράγοντες για την επιτυχία τους.

Η καταναλωτική συμπεριφορά μεταβάλλεται συνεχώς και με πρωτοφανή ρυθμό, είναι καθήκον ενός διαφημιστικού agency να προσαρμόζεται συνέχεια στα νέα δεδομένα και trends και να βρίσκει πάντα τρόπους να ελκύει το ενδιαφέρον του κοινού. Παρακάτω, σας αναφέρουμε τα τρία νέα είδη καταναλωτών που έχουν εμφανιστεί στην αγορά αλλά και κάποια σχετικά tips.

Ο ‘Social’ Καταναλωτής

Η εμπειρία των lockdowns στα περισσότερα μέρη του πλανήτη αύξησε κατά 36% τον χρόνο που ξοδεύουν οι άνθρωποι στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, ένα ποσοστό που φαίνεται να μειώνεται ελάχιστα πλέον, ακόμη και σε περίοδο χωρίς lockdown.

Με τόσους πολλούς ανθρώπους να ξοδεύουν καθημερινά τόσο χρόνο στο Facebook και το Instagram, νέοι αποτελεσματικοί τρόποι περιήγησης και αγορών έκαναν την εμφάνιση τους, όπως το Facebook Shop και το check-out feature του Instagram σε κάποιες χώρες του πλανήτη, αλλά και γενικότερα η καθημερινή αλληλεπίδραση των καταναλωτών με τις αγαπημένες (και όχι μόνο) εταιρείες τους πήγε στο επόμενο επίπεδο. Αυτή η αλληλεπίδραση είτε καταλήξει σε απευθείας online αγορά, ή σε επίσκεψη στον φυσικό χώρο μιας επιχείρησης ήρθε για να μείνει και δημιούργησε ένα νέο είδος ‘social’ καταναλωτή.

Για να διασφαλίσετε ότι η εταιρεία σας είναι σωστά προετοιμασμένη για αυτό το νέο κύμα social καταναλωτών, πρέπει να έχετε μια ξεκάθαρη και ανταγωνιστική social media στρατηγική.

Ο ‘Μη-Ανιχνεύσιμος’ Καταναλωτής

Οι πρόσφατες ενημερώσεις λογισμικού της Apple δίνουν την δυνατότητα στους εκατομμύρια χρήστες των συσκευών της να ελέγχουν ολοκληρωτικά τα δεδομένα που μοιράζονται στα websites κατά την επίσκεψη τους. Οι εφαρμογές θα ζητάνε από τον χρήστη να επιλέξει ο ίδιος την ενεργοποίηση της συλλογής δεδομένων και συνεπώς δεν θα είναι ενεργοποιημένη από προεπιλογή.

Εάν ο χρήστης δεν την επιλέξει, τότε εφαρμογές όπως το Facebook δεν θα μπορούν να καταγράψουν πολύ σημαντικά στοιχεία από την εμπειρία του χρήστη στο website, όπως η πραγματοποίηση αγοράς κλπ. και σαν αποτέλεσμα η αποδυνάμωση του Facebook Pixel (το εργαλείο καταγραφής δεδομένων ενός website που χρησιμοποιεί το Facebook) θα έχει αρνητικό αντίκτυπο στην διαχείριση του marketing.

Επίσης, η Apple με το νέο update θα περιορίσει τα δεδόμενα που μοιράζονται οι χρήστες σχετικά με την ακριβή τοποθεσία τους, συνεπώς αυτό είναι άλλο ένα πλήγμα στην προσπάθεια διαμόρφωσης εξατομικευμένου κοινού για στοχοποίηση μέσω μιας καμπάνιας.

Όλα συγκλίνουν προς την ενίσχυση της ιδιωτικότητας των χρηστών, μια νέα τάση που δεν πρόκειται να αλλάξει, συνεπώς είναι μονόδρομος η προσαρμογή των marketing agencies αλλά και η εφαρμογή της κατάλληλης ψηφιακής στρατηγικής, ευθυγραμμισμένης πλέον με τα νέα δεδομένα.

Ο ‘Green’ Καταναλωτής

Εκτός από τον αντίκτυπο του COVID, μεγάλος αριθμός καταναλωτών είναι απόλυτα επηρεασμένος από την κλιματική αλλαγή των τελευταίων ετών, ειδικά οι νεότερες ηλικίες. Όλο και περισσότεροι καταναλωτές θέλουν να νιώθουν πως οι εταιρείες που επιλέγουν για να αγοράσουν προϊόντα και υπηρεσίες έχουν την ίδια φιλοσοφία με τους ίδιους ως προς την προστασία του περιβάλλοντος, και αυτό είναι κάτι απόλυτα δικαιολογημένο.

Όλες οι επιχειρήσεις πρέπει να προσπαθήσουν να εφαρμόσουν ‘πράσινες’ πρακτικές όπου κρίνεται σκόπιμο ανάλογα με τον κλάδο τους. Οι νέες γενιές καταναλωτών δείχνουν την γενναιότητα που αρμόζει για ένα τόσο δύσκολο εγχείρημα και δεν διστάζουν να κατηγορήσουν δημοσίως και να περιθωριοποιήσουν την όποια εταιρεία δεν προσαρμόζεται στα νέα δεδομένα.

Είναι ξεκάθαρο πως ο συνεχώς μεταβαλλόμενος ψηφιακός κόσμος μπορεί να είναι μοναδικά ωφέλιμος αλλά και την επόμενη στιγμή πραγματικά επικίνδυνος για τις επιχειρήσεις και τους ελεύθερους επαγγελματίες που επενδύουν στην διαφήμιση τους. Η επιλογή του σωστού marketing agency γίνεται πιο σημαντική από ποτέ, το οποίο συνεπάγεται πως και η δική σας σωστή και σφαιρική έρευνα αποκτά υψηλότερη σημασία από ποτέ. Φυσικά, το γεγονός ότι διαβάζετε αυτό το άρθρο δείχνει ότι το κάνετε ήδη!

Σε περίπτωση που χρειάζεστε υπηρεσίες digital marketing για την εταιρεία σας, το νέο σας startup ή την freelancing καριέρα σας ως ελεύθερος επαγγελματίας, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας μέσω τηλεφώνου στο (+30) 2310 925999, μέσω email στο info@friendsconsulting.gr ή απλά συμπληρώστε τη φόρμα επικοινωνίας μας και θα σας καλέσουμε το συντομότερο δυνατόν.

Σχετικά άρθρα.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Contact

Have a project in mind?
Tell us everything.

Contact
Contact

(+30) 2310 925999

info@friendsconsulting.gr

Φόρμα Επικοινωνίας

Δευ-Παρ 10:00-18:00

GR Office:

Τάκη Οικονομίδη 10, 55131,
Θεσσαλονίκη

ΟΡΟΙ & ΑΠΟΡΡΗΤΟ

@2022 FRIENDS CONSULTING

Contact